• Camí públic del Vilar

by  • 22/11/2008 • General • 0 Comments

En temps de democràcia, els privilegis feudals no són de rebut i menys per part d’aquells que diuen defensar les classes populars……
    En el  ple municipal de setembre, la portaveu d’Esquerra, Conxita Boldú va denunciar l’actitud del darrer pregoner de la festa major de Blanes, Joan Adell (i la seva empresa) per haver tancat un camí d’ús públic, el camí del Vilar. El Sr. Adell podrà fins i tot tenir el dret a reivindicar la privatització d’aquest camí, però el que no té dret, és passar-se pel folro la llei i actuar com en plena època feudal.
    El Sr. Adell s’ha equivocat i la seva actuació no és gens exemplar per la resta de ciutadans. Les persones públiques tenen una doble obligació, són referents de la pròpia societat i no poden fer el què volen; ell s’ha saltat la llei,  no pot tancar el camí utilitzat durant molts anys per anar als boscos del Vilar.
    (…) M’estranya molt alguns silencis davant l’actitud ne-gligent del pregoner de la darrera festa major: el silenci d’algunes autoritats morals de la nostra vila, el silenci d’alguns mitjans locals de comunicació,… no voldria veure males intencions en tots aquests silencis i mentides explicades.
    Però després del ple d’octubre, l’estranyesa es converteix en indignació amb l’actitud d’hipocresia del grup municipal d’EUiA, que sense cap mena d’escrúpols, presenta una proposta exigint la restauració de l’ús públic del camí ta-   llat per la família Adell i en el darrer moment (fruït de les pressions inconfessables) s’abaixa els  pantalons davant els senyors feudals i pacta l’aprovació d’un tracte de favor. Que no ens donin més lliçons de democràcia.

La documentació presentada per l’empresa demostra que un altre camí havia estat tancat, i per tant s’haurà d’obrir

Segons la mateixa documentació presentada per la família (camuflada de S.L.) existeix el camí del Vilar que passa pel mig de la finca, i no solament això, la documentació presentada per l’empresa, demostra que un altre camí havia estat tancat, i per tant caldrà obrir. És el camí que passa entre la nova zona esportiva i Mas Llorens i que connecta amb el camí del Vilar. La mateixa documentació posa el punt sobre la i, obliga a l’Ajuntament a obrir els camins públics tancats unilateralment per la propietat.

Les complicitats inconfessables d’EUiA, PSC i CiU ens posen en guàrdia. Cal obrir els camins públics. Són un dret de la ciutadania i és una obligació de l’Ajuntament la defensa de l’interès públic i no el d’un particular, que ha fet l’espavilat.